אחד האתגרים שללא ספק עומדים בפניכן הנשים בהריון, הוא לשמור על הכללים הנכונים של תזונה בהריון. אנחנו מודעות בתקופה זה מאד לגוף שלנו, ונשים רבות מדווחות כי כאשר הן בהריון – התיאבון שלהן נפתח ממש, והן רוצות לאכול יותר מאכלים שונים, שבעבר כלל לא שקלו להכניס לפה, ואילו מאכלם שהן תמיד אהבו – לפתע מרתיעים אותן. אז מה בעצם קורה לגוף שלנו? האם באמת צריך לאכול יותר? מהי התזונה המומלצת וממה חשוב להימנע? הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכן להבין מה קורה לגוף ואיך אוכלים נכון בזמן ההיריון.

כל הכללים והמידע שחשוב להכיר

  • אוכלת בשביל שניים? – בואו נתחיל בהפרכת מיתוס חשוב. יש כאלה שטוענים שאין שום בעיה לאכול בהריון הרבה יותר, כי אתן "אוכלות בשביל שניים" – עבורכן ועבור העובר כמובן. אולם, כשבוחנים לעומק את הנושא של תזונה בהריון, ברור שהתמונה היא שונה. נכון שהעובר הוא עוד יצור חי, אבל בואו לא נפריז במידת התיאבון שלו – הוא שוקל בהתחלה כמה גרמים, ובשיאו לפני הלידה הוא שוקל בממוצע 3.3 ק"ג. חישבו רגע כמה אוכל אפילו תינוק שזה עתה נולד – לא יותר מידי, ועובר עוד זקוק לפחות מכך. אפשר לומר שמדובר על תוספת קלורית שנעה בין 100 ל300 קלוריות בלבד עד לשיא ההיריון, או בתרגום למאכלים – תוספת של כריך בריאות או שני כריכי בריאות לכל היותר לתפריט היומי.אישה בהריון
  • ממה יש להימנע? – כששומרים על כללי תזונה בהריון, חשוב לדעת מה אסור לאכול. קודם כל אלכוהול על כל סוגיו – לא בא בחשבון, וצריך להתאפק עכשיו מספר חודשים. יש להגביל את צריכת הקפאין – לכל היותר כוס קפה אחת ביום או שלוש כוסות תה. בשר נא ומעושן, דגים נאים, גבינות שלא עברו פסטור, ביצים נאות – כל אלו אסורים למאכל ואינם מומלצים כלל.
  • מה כן לאכול? – אל דאגה, כששומרים על הכללים של תזונה בהריון יש גם הרבה שדברים שמותר, ואפילו מומלץ לאכול! קודם כל כדאי להרבות בשתיית מים כי אם יש משהו שהעובר צריך קודם כל – אלו נוזלים. אפשר להרבות בירקות כמו בטטה וכמו ברוקולי שהם גם בריאים וגם טעימים. מומלץ בחום לאכול דגים מבושלים ובשר עוף שהוכן היטב – מאכלים אלו מלאים בוויטמינים ובברזל והם טובים מאד לבריאות העובר ולבריאותכן. גם דגני בוקר בריאים הם מומלצים, וכן גבינות רזות וטעימות יכולות להיות מרכיב מרכזי וחיוני בתזונה.

שיהיה לכן בתאבון!

לא צריך להיבהל אם לפתע בשינויים ההורמונליים מביאים עימם חשקים למאכלים שונים ומשונים בהריון. מה שכן חשוב להקפיד עליו בכל מקרה, הוא רק לאכול באופן מסודר, להקפיד גם על ארוחות ביניים קטנות ומשביעות, וליהנות מהתקופה המיוחדת בחייכן.

כללי