זכוכית היא חומר גלם נפוץ שבו ניתן להשתמש גם לצרכי עיצוב אמנותיים. חוג עיצוב בזכוכית לילדים לדוגמא מבטיח שורה ארוכה של יתרונות. הוא מתאים לטווח רחב של גילאים, ניתן להיעזר בו על מנת לפתח מיומנויות מוטוריות והוא מעניק תחושת סיפוק ואתגר. בנוסף, בחוג עצמו מעצבים כל מיני דברים לבית ולחדר השינה:

א. מראות – השיעורים הראשונים של חוג עיצוב בזכוכית לילדים מוקדשים בדרך כלל ליצירת מראות מעוצבות לבית. את המראות ניתן לעצב לפי הטעם האישי של הילד, תוך הקפדה על כללי הבטיחות ומבלי לסכן את המשתתפים. הילד לוקח הביתה את המראה וכך הוא חווה למידה משמעותית.

ב. יציקות זכוכית – חלק מהשיעורים מתמקדים בעבודה ביציקות זכוכית. גם העבודה הזו בטוחה לחלוטין עבור ילדים, היות והיא מתבצעת תחת פיקוח וליווי. תהליך היציקה כולל פיסול של אובייקטים רצויים מזכוכית בשעווה ויצירת תבנית שאליה יוצקים את הזכוכית.

ג. איחוי וכיפוף – לאחר שהילדים צוברים מיומנות וניסיון בהכנת מראות לבית או יציקות זכוכית, ניתן לעבור לשלבי האיחוי והכיפוף. המונחים המקצועיים המתארים את השיעורים הללו הם "פיוזינג" ו"סלמפינג", אך הדגש הוא בכל מקרה על טכניקות דקורטיביות בלבד. הילדים לומדים על הקשר בין אמנות וזכוכית והם מנצלים אותו כדי להשיג דרגות שונות של איחוי וכיפוף.

איך בוחרים חוג לעיצוב מראות לבית?

הורים שרוצים לעודד את הילד לעצב בזכוכית ולייצר בעצמו מראות לבית צריכים לבחור חוג שמתאים לו. כדאי לקבל כמה שיותר מידע על שעות החוג, על מספר המשתתפים ועל מבנה השיעורים. בקורס מקצועי מקבלים הילדים הכוונה אישית לביצוע פרויקט יצירתי שמלווה אותם לכל אורך השנה. הקורס מאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את הרעיונות שלהם, אך בקצב המתאים עבורם.

בדרך כלל נהוג לקבוע את מועדי ושעות החוג בתיאום מראש עם ההורים. אפשר גם להגיע לשיעור ניסיון יחד עם הילדים על מנת להתרשם מהאווירה, או לבקש לראות יצירות משנים קודמות. כדאי בכל מקרה לתת עדיפות לחוג שבו הילד מרגיש הכי הרבה ביטחון, יוזמה ורצון להשתתפות.

 

כללי