הורים רבים מעידים על כך שהילדים שלהם בררנים בכל הנוגע למה שנכנס אליהם לצלחת. תופעת הבררנות באוכל אינה חדשה אלא מקבל היום תהודה גדולה יותר, בין היתר בשל ההבנה של ההורים כמה חשובה ארוחה בריאה לילדים במהלך היום. ההשפעה של ארוחות הילדים באה לידי ביטוי בטווח הקצר ובטווח הארוך. כאשר הילדים אוכלים בריא הם בטווח הקצר פחות עייפים (כמובן גם בתלות של שינה), מרוכזים בפעילויות שלהם וגם רגועים יותר. בטווח הארוך התזונה משפיעה על הגדילה ועל החוסן של גוף הילדים. ניתן לומר כי כל הורה היום מבין את החשיבות של התזונה ומתן ארוחות בריאות, אך רבים רוצים לדעת כיצד ניתן להכין אוכל שהוא טעים וגם בריא לילדים.

טעם של ילדים

לפני שמחליטים מה לשים לילדים בצלחת כדאי שנבין מה הילד באמת יאכל. ילדים נחשבים לבררניים יותר באוכל וזאת בעיקר כי מי שמכין להם את האוכל אלו ההורים. אם יש לכם ילד בררן באוכל, בדקו גם את עצמכם, יכול להיות שגם אתם בררניים. הדרך הטובה ביותר להתחיל להעשיר את התזונה ולהכין ארוחה בריאה לילדים היא לשוחח ולראות קודם כל מה הילד בעצמו כן רוצה לאכול.

מראה עיניים

מראה עיניים יכול להשפיע מאד על מה שנכניס אלינו לפה ולא במקרה אומרים "לאכול עם העיניים". אפשר לשדרג כל צלחת בקלות יחסית, עם קצת יצירתיות ותשומת לב. מספר טיפים אשר ישדרגו את הצלחת:

  • הוסיפו צבעים- כמו למשל ירקות בצבעים שונים.
  • ציירו עם האוכל- ילדים שכבר קוראים אפשר לכתוב להם גם מסרים שיענינו אותם.

    אוכל בריא שילדים אוהבים
    אוכל ברא לילדים
  • צרו צורות- חתכו את האוכל וצרו שמיים, עננים או כל ציור אחר.

להכין בכיף

כשאנחנו מכינים אוכל אנחנו בדרך גם טועמים ומתנסים. מומלץ מאד להכין ארוחות עם הילדים. כמובן, ישנם ילדים שיתקשו לגעת במאכלים מסוימים (דבר שיכול לנבוע מקושי בוויסות חושי) ומומלץ למצוא את המאכלים שהם יכולים לגעת בהם. הכנה משותפת גם מביאה לשולחן ארוחה טרייה וגם מאפשרת לילד לקחת חלק ואחריות על מה שבסופו של דבר הוא יכניס לגופו. אפשר להתחיל את ההכנה מחיפוש אחר מתכון טעים, רכישת מוצרים משותפת בסופר, חיתוך הירקות וכל פעולה אחרת שהופכת את הילד לחלק מהארוחה.

לאכול ביחד

הכי כיף זה לאכול ביחד. כשאנחנו נמצאים בחברה מקובל מאד להגיש אוכל/ נשנושים וכמו שאנחנו אוהבים חברה, כך גם הילדים שלנו. אם יש לכם ילדים בררניים הצעד הראשון הוא לשבת יחד, לשוחח, להפוך את הארוחה לזמן של כיף. הזמן המשותף יכול להפוך את האוכל לטעים יותר וכמובן שהישיבה סביב השולחן יכולה להיות ארוכה מארוחה בה אנו יושבים לבד וגם ישיבה ארוכה לשולחן נחשבת לבריאה יותר כיוון שאנחנו אוכלים לאט ומעכלים את המזון טוב יותר.

כללי